Stadsdienst Apeldoorn wederom in Top 3 beste stadsdiensten van Nederland

22-3-2017
De reiziger oordeelde ook in 2016 positief over het openbaar vervoer van Syntus. Dat blijkt uit de jaarlijkse OV-Klantenbarometer. Met een 7,8 staat de stadsdienst Apeldoorn voor de vijfde keer op rij opnieuw in de Top 3 van beste stadsdiensten van Nederland. De overall klantwaardering van Syntus is met een 7,6 gelijk aan het landelijk gemiddelde.
 
  • Sociale veiligheid positief beoordeeld
  • Altijd voldoende zitplaatsen
  • Gemak bij het instappen door toegankelijke haltes
  • Klantvriendelijke chauffeurs
  • OV-chipkaart makkelijk in gebruik
Syntus verzorgt het busvervoer in Apeldoorn in opdracht van de provincie Gelderland. Ten opzichte van andere vervoerders scoort Syntus met name goed op de onderdelen zitplaats, klantvriendelijkheid, instapgemak, rijcomfort, reisinformatie en prijs. Daarnaast worden veiligheid in het algemeen, tijdens de rit en bij de instaphalte goed beoordeeld. Ook zijn de reizigers positief over het gemak van het kopen van een vervoerbewijs en het laden van reissaldo.
 
Gewoon goed openbaar vervoer
Directeur Cees Anker is trots op zijn medewerkers: “Wij kunnen vanzelfsprekend alleen maar gewoon goed openbaar vervoer bieden door de inzet van onze gastvrije en goed geïnformeerde medewerkers. Zij zorgen voor een veilige en prettige reis. Voor onze reizigers maakt dat het verschil! Het is mooi om te zien dat onze reizigers dat dit jaar opnieuw waarderen en tot uiting laten komen in het OV-Klantenbarometer onderzoek. ”
 
Conny Bieze, gedeputeerde mobiliteit provincie Gelderland: “Ik ben heel tevreden met dit mooie waarderingscijfer. Dat laat zien dat we erin slagen betrouwbaar en veilig regionaal vervoer aan te bieden dat aansluit bij de wens van de reizigers.”
 
Over het onderzoek
De OV-Klantenbarometer is hét klanttevredenheidsonderzoek in het regionale openbaar vervoer, onder reizigers in bus, tram, metro, regionale trein en boot. Het wordt jaarlijks gehouden, in het najaar van 2016 voor de zestiende keer. Hierbij hebben ruim 82.000 reizigers een schriftelijke enquête ingevuld, waarbij zij rapportcijfers gaven aan de verschillende aspecten van hun reis. Dat het onderzoek in het hele land op dezelfde wijze wordt gehouden is uniek in Europa. Alle resultaten zijn te vinden op: www.crow.nl/ov-klantenbarometer2016
Stadsdienst Apeldoorn wederom in Top 3 beste stadsdiensten van Nederland
Sluiten De website(s) van Keolis Nederland (voorheen Syntus) gebruiken bij bepaalde functionaliteiten cookies.